dimarts, 25 de setembre del 2012

Una societat consumista

"En un lloc molt i molt llunyà..."

Ei blogermaníacs !! Ja teniu aquí la primera publicació d'Una mà de contes i és que, després d'haver assistit a la classe d'habilitats comunicatives, hem reflexionat sobre la importància de la influència que pot arribar a tenir la televisió en els nostres hàbits de consum.

En aquesta ocasió, és amb el conte dels germans Grimm, Hansel i Gretel, amb el que hem vist reflectida la conducta consumista de la societat. De la mateixa manera que ens pot atreure un producte a la televisió, els dos infants protagonistes actuen per instint quan veuen la caseta de llaminadures i xocolata. Tal com el nostre primer impuls com a espectadors és adquirir aquell article, el dels germans és menjar-se els dolços. Paral·lelament a la situació en què t'adones que la publicitat no es regeix a la realitat i que no has de precipitar-te fen cas al sentit de la vista, Hansel rebutja el plaer que li causen les llaminadures ja que sap que si no ho fa la bruixa se'l menjarà.

 A mode de conclusió, som partidaris de què es poden controlar les temptacions i podem aprendre a reflexionar sobre el desig de consumir per no caure en quimeres.

Vet aquí un gos vet aquí un gat, per avui ja hem acabat. Això si, us adjuntem un vídeo amb el conte per refrescar-vos la memòria.


                                                                           Una mà de contes











3 comentaris:

  1. Hola nois!

    Després de veure el vostre link al facebook, no he pogut estar-me de deixar-vos un petit comentari.
    Com a monitora de lleure crec que escollir el tema de la narrativa poplar és un tasca molt acertada. Estic totalment d'acord quan afirmeu que els contes creen rols i esterotips, i és per això que entre tots hem d'intentar solucionar-ho.
    Molt bona comparació la dels germans Grimm, us felicito.
    Ànims i a seguir treballant!

    ResponElimina
  2. M'ha agradat molt aquesta comparació que heu fet sobre Hansel i Gretel i la televisió ja que moltes vegades ens deixem influenciar o controlar per la temptació a voler adquirir alguna cosa.

    ResponElimina