La ronda d’exposicions
la van encetar dos companys, amb el tema de ‘Relaxació, respiració i to
muscular’, que tenint present que ho vam realitzar a les 8 del matí, just
arribar a l’aula, no cal dir el bé que ens va anar a tots.
Dins d’aquesta
temàtica vam treballar diverses maneres possibles a l’hora de relaxar-nos,
alhora que vam prestar atenció al paper que hi juga la respiració. Primer, els
dos companys ens van fer com un tipus de meditació, és a dir, nosaltres estàvem
agitats al terra i ells ens anaven dient les parts del cos que havíem de tensar
i seguidament relaxar. I tot això amb una música de fons del tot adient. Aquestes
activitats hem relaxen molt, sobretot perquè sóc una noia que sofreix ansietat
i practico meditació i relaxació a casa. Desprès, ens varen ensenyar a
realitzar tres tipus diferents de respiració. Hem va semblar molt útil la seva
proposta de treballar-ho amb una pilota de tennis per identificar com respiràvem.
Per acabar, i per parelles, un li feia un massatge a l’altre amb una pilota de
tennis, i desprès ens canviàvem de papers.
Seguidament,
el nostre grup format per Pau, Joan i jo vàrem exposar el nostre tema: ‘Jocs
expressius amb objectes’. L’expressió és un tema que pot costar de treballar
amb els nens, ja que poden tenir vergonya, por a fer el ridícul, etc. per això
creiem que a través dels jocs els nens poden participar més i de forma més
animada i menys cohibida. El fet de treballar-ho amb objectes permet adaptar
els jocs a qualsevol nivell, és a dir, com més petits siguin els nens més
simples i quotidians seran els objectes, i com més gran siguin els nens els
objectes seran més complexos i menys comuns.
Així,
doncs, el primer joc consistia en repartir un con a cada alumne. Hi havia cons
de tres colors, de manera que el grup classe quedava dividit en tres grups
segons el color del con. Llavors, un voluntari (el titellaire) de cada equip
havia de fer moviments, gestos, etc. i els que duien el mateix color de con l’havien
d’imitar. El següent joc vam dividir la classe en dos grups i cadascun havia de
representar un conte popular, i per fer-ho s’havien d’ajudar d’objectes i
materials de l’aula per poder fer la situació més real i més contextualitzada.
I per acabar, vàrem distribuir el grup classe en dos rotllanes, una es va ficar
dins de l’altra de manera que es miraven per parelles. Llavors, els de la
rotllana de fora tenien un objecte i havien de fer gestos, mentre que els de
dins havien de realitzar els sons corresponents als gestos.
I per
últim, vam treballar amb un altre grup exposant, el tema del ‘Mim i la
gestualitat’. Els jocs consistien en expressar amb el cos els que elles anaven
dient i que els nostres companys no s’havien, llavors ells ho havien d’endevinar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada